Kamis, 23 Juni 2011

2 Bagaimana untuk mencapai kehidupan?

Manusia adalah makhluk dibuat dalam high mulia dan hadiah. Dia bijaksana dan kesejahteraan dan hidup sesuai dengan Allah. Pikirannya murni dan suci. Untuk ketidaktaatan dan pelanggaran undang-undang, melemah manusia dan mengalahkan dia dari egoisme dan cinta-diri. Ia menjadi budak setan dan tidak memiliki sukacita kehadiran Allah, kerana ia tidak tahan kekudusan-Nya. Tanpa pamrih dan cinta tidak egois yang memerintah di syurga tidak lagi dalam hati manusia dan orang ini dikeluarkan dari perusahaan Allah.

Memiliki kekuasaan dosa tidak pernah dapat melarikan diri, kerana pemikiran kita yang buruk dan kita sendiri tidak boleh berubah. Semua manusia upaya untuk perilaku yang baik tidak dapat mengubah hati. Hal ini dapat hanya Yesus Kristus, yang memberi kehidupan baru bagi hati dan kemudian hanya satu bisa berpaling dari dosa kembali ke kesucian.

Jan 3,3,5 - Jesus menjawab: "Sesungguhnya, Aku berkata kepadamu: Jika seseorang dilahirkan kembali, ia tidak dapat melihat Kerajaan Allah." Sesungguhnya, Aku berkata kepadamu: Siapa yang dilahirkan dari air dan Roh, ia tidak dapat masuk ke dalam Kerajaan Allah.

Satu harus memiliki hati yang baru, keinginan baru, resolusi baru, dan tidak cukup hanya baik untuk high, tetapi harus dilahirkan kembali dari Roh Kudus. Tidaklah cukup untuk melihat kasih Tuhan dan belas kasihan. Hal ini belum cukup, kita mungkin tahu kebijaksanaan-Nya dan keadilan undang-undang, tetapi kita harus menerima pengorbanan Yesus Kristus dan iman telah mengubah hati mereka.

Jan 1,3,4 - Semua sesuatu diciptakan oleh Dia dan tanpa dia ada sesuatu yang muncul adalah. Dalam Dia ada hidup dan hidup itu adalah terang manusia.

1 Korintus 2,14 - orang nonspiritual tetapi tidak menerima hal-hal dari Roh, kerana mereka adalah satu kebodohan kepadanya, dan ia tidak dapat mengerti kerana mereka hanya boleh difahami secara rohani.

Kisah Para Rasul 4,12 - Kerana tidak ada orang lain tidak ada keselamatan - orang di dunia ini diberi nama yang berbeza, di mana kita harus diselamatkan!

Satu-satunya alasan bahawa manusia terasing dari Allah, adalah untuk jatuh ke dalam dosa. Ini juga merupakan negara yang berasingan dari langit. Gangguan ini, dan begitu penting bagi kita untuk menyambung Yesus Kristus dipulihkan mangsanya. Hanya merit dan cinta adalah jalan kepada Allah - Bapa kita. Kristus telah memulihkan hubungan manusia berdosa dan jatuh dengan Bapa Surgawi. Sia-sia orang berusaha untuk kemajuan dan perbaikan, semua orang dokud menyedari bahawa pertama kali mesti mempunyai semua harapan dan aspirasi sesuai dengan Yesus Kristus, dan segala sesuatu yang baik hanya dari Allah. Sempurna alam dan sifat hanya dari Allah dan cara itu hanya Yesus Kristus.

Yohanes 14:6 - Akulah jalan, kebenaran dan hidup bahawa Yesus menjawab. "Tak seorang pun yang datang kepada Bapa kecuali melalui aku."

Percaya dan berfikir tentang pengorbanan besar bagi kami. Kita dijanjikan pahala yang luar biasa, yang harus memotivasi kita untuk mencurahkan hati kita dan semua kekuatan dari Sang Pencipta dan Penebus. Ini sebuah masyarakat bahagia dengan Allah, Anak-Nya, para malaikat dan cinta mereka. Selain itu, kemas kekuatan rohani kita dan hidup yang kekal. Di sisi lain, kita melihat retribusi tak dapat dielakkan untuk dosa dan kejahatan dalam sidang terakhir dan kehancuran, yang digambarkan dalam Alkitab.

Dalam semua ini adalah besar untuk melihat kebaikan dan kasih Allah. Hal ini dapat memohon bagi kita untuk melakukan sesuatu yang lebih?

Ambil dari buku The Way kepada Kristus - EG White

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | WordPress Themes Review